DAGOPLEIDING: Veranderingen communiceren Werken aan draagvlak
Draagvlak creëren gaat een stap verder dan overtuigen. We proberen niet enkel mensen mee te krijgen maar gaan actief nadenken over wat nodig is om mensen een project actief te laten steunen en ook uit te voeren.
In deze sessie werpen we een blik op verschillende elementen die kunnen helpen om draagvlak te vergroten, van ‘quick wins’ tot een strategische aanpak. We houden hierbij rekening met wie het ‘publiek’ is, wat de context is, hoeveel tijd we hebben om het draagvlak te creëren, … Programma? Draagvlak: de basis
Wat is draagvlak en wat is het niet;
‘Quick wins’ om draagvlak op te bouwen;
Beslissingsmethoden die draagvlak opbouwen
Hoe aan de slag gaan met ‘mijn publiek’;
Welke beslissingsmethoden tot het meeste draagvlak leiden wanneer we ‘tijd hebben’;
Welke beslissingsmethoden het best werken wanneer men onder druk staat.
Invoeringsdenken
Wat is invoeringsdenken;
Transparantietest om invoeringsdenken te mijden;
Gedragslenzen als alternatief voor invoeringsdenken.
Wat weet je na deze opleiding? Na deze opleiding zal de deelnemer…
Keuzes maken welke beslissingsmethoden het best werken in de eigen context;
Technieken gebruiken die bijdragen aan draagvlak.
Voor wie? Communicatiemedewerkers die een stap verder willen gaan en een actieve rol willen spelen bij het bouwen van een draagvlak onder het doelpubliek.
Praktisch Deze opleiding gaat door op onze locatie (in Mechelen). Datum: